Általános szerződési feltételek:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Regisztrálja magát az to-folia.hu címen található webshopban az alábbi linken.

REGISZTRÁCIÓ ITT

e-mailben közöl. Csak a visszaigazolt, rendelésazonosítóval ellátott megrendelés érvényes.

 

 Weboldalt üzemelteti : Sun Koi-Farm Kft. 3434 Mályi, Vezér u. 39/B.

Nyilvántartásba vevő szerv: Miskolci Törvényszék Cégbírósága

Cégjegyzékszám: Cg.05-09-000286

 

 A fenti címen keresztül történt rendelés leadásával, az alább leírt feltételek szerint vásárlási szerződés jön létre a termék forgalmazója és a rendelést leadó (Megrendelő) között.  A Megrendelő a rendelés adatait összesítő "Megrendelés" gomb megnyomásával elfogadja jelen szerződés feltételeit. A to-folia minden érvényes rendelésnek rendelés azonosító számot ad, melyet rendelésigazoló e-mailben közöl. Csak a visszaigazolt, rendelésazonosítóval ellátott megrendelés érvényes.

Regisztráció

A Megrendelőnek lehetősége van regisztrációra, így többszöri vásárlás esetén nem kell minden esetben újra begépelnie a szállítási adatokat. A Megrendelőnek a vásárlást megelőzően a pontos és érvényes adatok megadásával ki kell töltenie a regisztrációs lapot. A hibás vagy hamis adatok megadásából eredő károkért minden felelősség a Megrendelőt terheli. A Szállító a nyilvánvalóan hibás vagy hamis regisztrációt jogosult törölni, illetve kétség esetén a Megrendelő valódiságát jogosult ellenőrizni. A regisztráció alkalmával csak a termék biztonságos célba juttatásához, a Megrendelővel történő kommunikációhoz, valamint a számla kiállításához szükséges adatokat kérjük. A Szállító kötelezettséget vállal, hogy a Megrendelők személyes adatait elkülönítve és titkosítva tárolja, senkinek sem szolgáltatja ki. Az adatok felhasználása az Adatvédelmi törvény hatályos szabályozásának értelmében történik. Az adatokat a számviteli jogszabályokban meghatározott ideig megőrizzük.

Termékek

A bemutatott termékek jellemzői és adatai az adott termék információs oldalán megtekinthetőek. Az ismertető leírás esetleges pontatlanságáért a Szállító felelősséget nem vállal, azokat minden esetben a gyártók által megadott adatok alapján készítjük.

A vételár a termék mellett megadott fogyasztói ár, amely tartalmazza a 27% ÁFÁ-t.

Szállítási feltételek

A szállítás attól függően változik, hogy a termék van-e raktáron vagy nincs. Ha a termék van raktáron akkor a csomag 1-3 munkanapon belül kiszállításra kerül. Ha nincs raktáron akkor be kell szerezni a terméket a beszállítótól mely 1-3 hét, és a csomagot a szállítói beérkezés hetében továbbítjuk a futárszolgálatnak.

A szállítás postai úton vagy csomagküldő szolgálattal történik. A szállítási költségek a Megrendelőt terhelik. 40 000,- Ft vásárlás alatti összegig. Kivéve, ha máskép nem egyezünk meg. Részletes szállítási díjtáblázat lentebb olvasható. A szállítási határidők a termék mellett feltüntetve, vagy előzetesen email-ben, vagy telefonon értesítést küldünk, a regisztrációkor megadott adatok felhasználásával.

Szállítási díjak 2013 március 22-től visszavonásig.

A helyszíni átvétel díjmentes.
A házhoz szállítás 40 000 Ft felett 40kg-ig ingyenes.

MPL futárszolgálat

A szállítást nagy részben az MPL futárszolgálat végzi.

40000 Ft alatt előreutalás esetén

  • 5 kg-ig » 1050 Ft
  • 5-20 kg » 1200 Ft
  • 20-30 kg » 2200 Ft
  • 30-40 kg » 3200 Ft

40000 Ft alatt utánvétel esetén

  • 5 kg-ig » 1250 Ft
  • 5-20 kg » 1500 Ft
  • 20-30 kg » 2500 Ft
  • 30-40 kg » 3500 Ft

40 kg-nál nehezebb rendelésekre és a viszonteladói rendelésekre külön szállítási díjakat kellett kialakítanunk, ha másképp nem egyezünk meg.

  • 50 kg-ig » 3600 Ft
  • 60 kg-ig » 4000 Ft
  • 70 kg-ig » 4350 Ft
  • 80 kg-ig » 4700 Ft
  • 90 kg-ig » 5100 Ft
  • 100 kg-ig » 5400 Ft
  • 200 kg-ig » 6600 Ft
  • 300 kg-ig » 7800 Ft
  • 400 kg-ig » 9000 Ft
  • 500 kg-ig » 10200 Ft
  • 1000 kg-ig » 11500 Ft

MPL futárszolgálat csomag nyomkövetés. Link: http://posta.hu/ugyfelszolgalat/nyomkovetes

Vagy MPL futárszolgálat. Link: http://posta.hu/ugyfelszolgalat

Szállítás futárszolgálattal 40kg-ig

GLS Futárszolgálat előre utalással

Átutalás előtt minden esetben vegye fel ügyfélszolgálatunkkal a kapcsolatot !!!

  • 5 kg-ig 40 000,- Ft-ig » 1700,-
  • 5-20 kg-ig 40 000,- Ft-ig » 2100,-
  • 20-30 kg-ig 40 000,- Ft-ig » 2500,-
  • 30-40 kg-ig 40 000,- Ft-ig » 2800,-
  • 40 kg-ig 40 000,- Ft felett » DÍJMENTES

GLS Futárszolgálat utánvétellel

  • 5 kg -ig 40 000,- Ft-ig » 2500,-
  • 5 -20 kg-ig 40 000,- Ft-ig » 2700,-
  • 20-30 kg-ig 40 000,- Ft-ig » 3200,-
  • 30-40 kg-ig 40 000,- Ft-ig » 3500,-
  • 40 kg-ig 40 000,- Ft felett » DÍJMENTES

Szigetelt hungarocel dobozos utánvétellel és átutalással is 40 kg-ig 3500,- /doboz

40 000,- Ft felett a doboz ára 1500,- a szállítás DÍJMENTES (40 kg-ig).

40 kg feletti szállítás

40 kg-ot meghaladó rendelés esetén kérjük keresse fel ügyfélszolgálatunkat, ahol megoldást találunk a szállításra az áru méretétől függően.

A rendelésről, termékről, a pontos szállítási díjról a csomagok feladása elött minden esetben telefonon egyeztetünk !!

Az árut, feladáskor minden esetben ellenőrizzük. Csak sértetlen terméket adunk fel, épp csomagolásban. Az áru állapotát, a csomagolás sértetlenségét az átvétel igazolása előtt kérjük ellenőrizni.

A szállítás közben keletkezett sérülésekért a szállítást végző cég felel. Az átvételkor a látható sérüléseket azonnal jelezni kell a szállítást végző cég képviselőjének és az ügyfélszolgáltunknak is. A sérülésről a szállító jelenlétében jegyzőkönyvet kell felvenni vagy az átvétel igazolását szolgáló bizonylaton azt fel kell tüntetni a szállító aláírásával együtt.

Számlázás

  • Az ön által megadott adatok alapján történik, ezért kérjük adatainak pontos kitöltését. Cégünk elektronikus számlát bocsájt ki elsősorban, melyet az ön által megadott e-mail címre küldjük. Automata űgyviteli rendszer dolgozza fel a rendelését, amely automatikusan küldi az e-mailjére az elkészült számlát, ezért fontos, hogy az e-mail címe helyes legyen. Amennyiben az e-mail címe nem helyes, a számlát a helytelen e-mail címre fogja küldeni a rendszer. Természetesen kérésre a helyes e-mail címre továbbküldjük a már kiállított számlát. Amennyiben nem tudja, vagy nem akarja befogadni az elektronikus számlát, úgy igényelheti a számlája sztornózását és papír alapú számla elkészítését.

Fizetési módok

A megrendeléskor a rendelt áru és a kapcsolódó költségek együttes összege a képernyőn megjelenik. A fizetendő összeg nagysága egyértelműen megállapítható. A fizetési lehetőségeket az áruház felkínálja az adott ügyfélhez rendelve. A számla az áruval együtt érkezik.

Fizetési lehetőségek:

      • Utánvétel
      • Szállításkor utánvétel
      • Eőre átutalt vételár. Átutalás előtt minden esetben vegye fel ügyfélszolgálatunkkal a kapcsolatot!

A visszaigazolással együtt a megrendelést az áruház elfogadja és az ellenértékére igényt tart. A rendelésről, termékről, a pontos szállítási díjról a csomagok feladása előtt minden esetben telefonon egyeztetünk!

 

Reklamáció, panaszkezelés módja

Sérült vagy hibás termék

Ha az árut személyesen veszi át, akkor is ellenőrizze annak sértetlenségét, a csomag tartalmát. Amennyiben hibát, sérülést tapasztal, abban az esetben mindeképp emailben jelezze felénk azt!

Ha a kiszállított termék hibás, vagy sérült több dolgot is tehet:

Amennyiben nem adódik lehetősége a csomagolást kibontani és a termék sérült, akkor ezt 24 órán belül jelezze nekünk, csatolt fényképpel, amelyen a sérülés egyértelműen kivehető (rossz minőségű, életlen mobilfotókat kérjük ne küldjön) az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címünkre. Ezekkel a fényképekkel rudjuk a futárszolgálat felé benyújtani kártérítési igényünket. A hibás terméket pótoljuk és az Ön részére cserélni fogjuk.

Árleszállítást kérhet. A termék árától függően tudunk Önnek ez esetben kedvezményt biztosítani. Ebben az esetben is kérünk fényképet a termékről, illetve a sérülésről.

 

Hiányos csomag, vagy a rendeléstől eltérő termék

Ebben az esetben kérjük, írjon Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címünkre és ügyfélszolgálatunk fel fogja venni Önnel a kapcsolatot.

 

Hibás működésű termék

Hívja ügyfélszolgálatunkat, mert lehet, hogy a termék visszaküldése nélkül is tudjuk orvosolni a hibát. Amennyiben a termék használata során működési hiba lép fel, kérjük jelezze ezt ügyfélszolgálatunk felé az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címen a rendelési szám és a hiba jellegének megadásával.

 

Ha árut küld vagy hoz vissza, minden esetben csatolja a következő dokumentumokat:

Számlát (másolat)

A jótállási jegyet

A hiba, probléma leírását

Az Ön elérhetőségét

 

Nem talált számlát a csomagban

A számlát általában a csomagban találja (esetleg a termék dobozában), vagy a címirat alá helyezve. Esetenként emailben, vagy postán küldünk számlát.

 

Jótállás, garancialevél nincs kitöltve

Általánban minden termékhez, amelyhez kötelező a garancialevél, az a dobozban, illetve a csomagolásban található. Amennyiben nem talál garanciajegyet a csomagban, abban az esetben, kérje tőlünk emnailben, vagy a számlával is érvényesíttetheti garanciális igényét.

Figyelem!

A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a fogyasztó részére történő átadásának elmaradása nem érinti a jótállási kötelezettségvállalás érvényességét, amennyiben a számla rendelkezésre áll, a szervizhálózat és üzletünk kötelessége kifogásával foglalkozni.

 

Rendelés lemondása, a vásárlástól való elállási Jog.

 

Rendelés törlése

Rendelését lemondhatja a kapott emailre válaszolva, vagy a rendelési szám megadásával az info@sun-life email címre küldött levélben

 

Elállás a vásárlástól

A vevő 14 napon (naptári nap!) belül gyakorolhatja a vásárlástól való elállási jogát. A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján a fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket.

 

Már kézhez kapta a terméket, de mégsem felel meg? Meggondolta magát?

 

A termék cseréje elállás esetén nem lehetséges.

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy elálláskor a visszaküldött terméket a készülék eredeti, gyári csomagolásában szíveskedjen visszaküldeni. Az utánvéttel küldött csomagot nem áll módunkban átvenni!

Az elállási jog indoklás nélkül gyakorolható.

A fogyasztó az elállási joga gyakorlását írásban nyilatkozat-minta útján (e-mailben vagy postai levélben) köteles az eladónak bejelenteni.

A Fogyasztó az elállás jogát a szerződés megkötésének napján és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.

Az írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül.

A fogyasztónak a terméket haladéktalanul , de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül vissza kell juttatnia.

Elállás esetén a szolgáltató legkésőbb 14 napon belül fizeti vissza a fogyasztó álltal kifizetett teljes összeget.

Ebben az esetben a termék átvételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül élhet az elállás jogával, azaz elállhat a vásárlástól. Ez azt jelenti, hogy a vásárlás előtti állapotot állítjuk elő.

 

A 14 nap számítása:

- a termék átvételétől (akár futár általi átvételtől),

- ha több részletbeli szállítás van, akkor az utolsó kiszállításkori termék átvételtől,

- rendszeres kiszállítás esetén (pl. újság előfizetés) az első teljesítéskori átvételtől történik.

 

Amennyiben a fogyasztó a termék árát megfizette, az eladó az elállás közlését és a termék visszaszolgáltatását követő 14 napon belül visszatéríti az árát az Ön által megadott bankszámlára történő átutalással.

A fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket.

Csak akkor vagyunk kötelesek a terméket visszavenni, ha azt sérülésmentesen és az összes tartozékával együtt szolgáltatja vissza. Amennyiben a terméket már használta és nem tudja azt a megfelelő csomagolásban, sérülésmentesen visszaszolgáltatni nekünk, akkor az eladó nem veszi vissza a terméket és nem fizeti vissza a termék árát, ilyen esetben a terméket a fogyasztó költségére visszaszállíttatja a fogyasztónak.

 

Visszaszállítás címe : Sun Koi-Farm Kft. 3434 Mályi, Vezér u. 38/B.

 

Szükséges a számla bemutatása is a garanciajegy mellett?

Igen, szükséges. A vásárláskor kapott bizonylat és jótállási jegy megőrzése szükséges ahhoz, hogy a termék meghibásodása esetén eljárhassunk, tehát jogosan figyelmeztetnek arra az eladók, hogy a számlát is meg kell tartani vagy le kell másolni.

Felelősség kizárása

Az eladó fenntartja magának azt a jogot, hogy rendkívüli esetben vagy kizárólag előzetes fizetés esetén, vagy egyáltalán ne szolgálja ki azokat a vásárlókat, akik rendszeresen nem tartják be jelen szerződésben foglalt feltételeket, vagy más módon kárt okoznak az eladónak.

Az eladó nem felel az elektromos hálózatból származó hibából, illetve abból eredő károkért.

 

Garancia, szavatosság

A Sun Koi-Farm Kft. az ön által vásárolt termékekre a 151/2003 (IX. 22.) számú kormányrendeletben meghatározott 12 hónap időtartamra jótállást vállal. A gyártó által vállalt kedvezőbb jótállási időt a terméknél esetenként feltüntetjük, vagy megtalálhatja a termék csomagolásán, esetleg a hozzá adott tájékoztatóban. Ebben az esetben a gyártó által vállalt jótállási idő érvényes.

 

Általános jótállási feltételek:

      • A 14 munkanapon belül meghibásodott terméket, a Sun Koi-Farm Kft. azonnal cseréli, ha ugyanaz a típus raktárában rendelkezésre áll. Ha a raktárkészlet ezt nem teszi lehetővé, akkor a vásárló kívánságának megfelelően a Sun Koi-Farm Kft. a visszaszolgáltatott terméket, értékegyeztetéssel másik típusra cseréli, vagy a vételárat visszafizeti. A vételár visszafizetésének feltétele a sértetlen termék és a termék valamennyi tartozéka.
      • A jótállás érvényesítésének helye: Sun Koi-Farm Kft. 3434 Mályi, Vezér u. 39/B.
      • A Sun Koi-Farm Kft. gondoskodik a javításra leadott, meghibásodott termékek garanciális javításáról. Ennek időtartama 30 nap.
      • A garanciális javítás időtartamával a termékre adott garancia ideje meghosszabbodik.

A jótállás nem vonatkozik:

      • A termékkel átadott fogyó-, és segédanyagokra, izzókra, fénycsövekre, kopó alkatrészekre, forgórészekre valamint üvegáruk esetében törésre, repedésre, karcolásra.
      • A gyártó által előírt rendszeres karbantartások elmulasztásából és a normál elhasználódásnak tulajdonítható, vagy üzemszerű kopásból keletkezett meghibásodások, valamint a szakszerűtlen beavatkozásból eredő meghibásodások, javítások és alkatrészcserékre.
      • A nem eredeti, vagy a gyártó által nem jóváhagyott segédanyagok és kellékek használata miatt bekövetkezett meghibásodásokra.
      • A használati utasítás be nem tartásából, továbbá a nem rendeltetésszerű használatból, vagy hibás beállításából eredő meghibásodásokra.
      • A termék burkolatának megbontására, és az elektromos ellátás megbontására.
      • Az erőszakos beavatkozásból, elemi csapásból, helytelen szállításból vagy raktározásból adódó törésekre, és meghibásodásokra.

 

Amennyiben a megjavított terméket 6 hónapig nem veszik át, abban az esetben a 16/2202. (IV. 10.) rendelet előírásai szerint a készüléket értékesítjük vagy megsemmisítjük.

 

 

Adatvédelmi nyilatkozat

Tisztelt Látogatónk!

Amikor Ön a Koi-Farm webáruház internetes honlapját látogatja, eközben személyes adatait is átadja számunkra. Személyes adatai (vagyis azok az adatok, amelyek az Ön személyével kapcsolatba hozhatók) három módon kerülhetnek a kezelésünkbe: egyfelől az internetes kapcsolat fenntartásával összefüggésben az Ön által használt számítógéppel, böngészőprogrammal, internetes címmel, a látogatott oldalakkal kapcsolatos technikai adatok automatikusan képződnek számítógépes rendszerünkben, másfelől Ön is megadhatja nevét, elérhetőségét vagy más adatait, ha a honlap használata során személyes kapcsolatba kíván lépni velünk, vagy termékeink közül vásárol. Honlapunkat úgy alakítottuk ki, hogy az Ön személyes adatainak kezelése csak a honlap szolgáltatásainak igénybevételéhez szükséges mértékben, illetve az Ön rendelkezésének megfelelően, egyúttal a hatályos törvényi rendelkezések maradéktalan betartásával történjen. Honlapunk látogatása során az Ön adatainak felelős kezelője a Sun Koi-Farm Kft. Az általunk szolgáltatott közérdekű információk egy része közvetlenül cégek, gyártók honlapjáról származnak, ezeknek olvasása, látogatása közben Ön esetenként honlapunkat elhagyja, átlép cégek, gyártók által üzemeltetett weboldalakra és adatainak kezelése attól fogva ott történik. (Böngészőprogramja mutatja a képernyőn, hogy Ön éppen hol jár.) A honlap üzemeltetéséhez és egyben a látogatók adatainak kezeléséhez külső szervezetet (adatfeldolgozót) nem veszünk igénybe. Az Ön adatait, amelyek a honlapunk látogatásával összefüggésben kerülnek kezelésünkbe, a Sun Koi-Farm Kft. harmadik félnek nem adja tovább. A honlap látogatásával összefüggésben kezelt adataihoz kizárólag saját munkatársaink, feladatuk ellátásához, illetve az Ön által igénybe vett szolgáltatás teljesítéséhez, esetleges kérdésének, észrevételének megválaszolásához szükséges mértékben férnek hozzá. Ez a tájékoztató a honlapunk tartalmi és formai egységesítésével kapcsolatos adatvédelmi információkat tartalmazza. Látogatóink személyes adatainak kezelése csak részét képezi adatkezelési tevékenységünknek. A honlapon történõ regisztrációval Ön hozzájárul, hogy a Sun Koi-Farm Kft. az általa forgalmazott termékekrõl és szolgáltatásokról rendszeresen további információt, hírlevelet küldjön Önnek. Ez a hírlevél-küldést Ön bármikor, a hírlevélben elhelyezett linkre kattintva lemondhatja.

 

 

Nyilvántartásba vevő szerv: Miskolci Törvényszék Cégbírósága

 

Tárhelyszolgáltató: webgalaxy.hu

Trust-IT Kft.

1203 Budapest Közműhelytelep utca 28/A

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 

Adatbeviteli hibák kijavításának technikai lehetőségeiről tájékoztatás:

Amennyiben adatai bevitelénél hibát ejt vagy későbbiekben javítani szeretné azt megteheti az önnek kialakított regisztrációs felületen belépés után.

Nem sikerül valami oknál fogva kérjen információt az  Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. email címen.

 

A megkötött szerződés írásban nem megkötött szerződésnek minősül. A megkötött szerződés iktatásba nem kerül.

 

Szerződéskötés Magyar nyelven történik.

 

Az online vitarendezési platformra mutató elektronikus linket http://ec.europa.eu/odr

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU

 

Panaszkezelés módja:

Amennyiben cégünkel nem sikerül megoldania a vásárlásból származó panaszos ügyet úgy kezdeményezheti A Békéltető testületnél a vitás ügy megoldását.

Békéltetőtestület címe :

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
(46) 501-091, 501-870
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 

Cégünket a Fogyasztóvédelmi Hatóság ellenőrzi:

Közlekedési és Fogyasztóvédelmi Főosztály Fogyasztóvédelmi Osztály

3530 Miskolc, Meggyesalja u. 12. Telefon:(36-46) 506-071

e-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 

Fizetési kötelezetséggel járó megrendelés. 

 

 

TÁJÉKOZTATÓ A SZAVATOSSÁGI JOGOKKAL KAPCSOLATBAN:

A szavatossági jogok sorrendje

Akár szavatosságra, akár jótállásra „hivatkozik” is a vevő hibás teljesítés esetén, őt az új Ptk. 6:159. § (2) bekezdése rendelkezése alapján négyféle ún. szavatossági jog illeti meg: a kijavítás / a kicserélés / az árleszállítás / a vételár-visszatérítési igény(ún. elállás). Tehát kiemelten fontos, hogy kellékszavatossággal kapcsolatos, valamint a kötelező jótállás hatálya alá tartozó termék esetén felmerülő minőségi kifogás alkalmával is ugyanez a négyféle jogosultság illeti meg a fogyasztót.

Az új Ptk. szerint olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik. Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint

kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagyaz ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a törvényben foglaltak szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

Az új Ptk. is tartalmazza azt a szabályt, miszerint jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A törvény rögzíti, hogy a kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.

Ki viseli a költségeket?

Az új Ptk. 6:166. §-a szerint a szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet - tehát a vállalkozást - terhelik. Kivétel az az eset, ha a dolog meghibásodásában a jogosultat terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a jogosult köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a kötelezett e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.

Milyen határidőn belül reklamálhatunk?

Az új Ptk. főszabálya szerint a jogosult kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén azonban a szavatossági idő hosszabb: a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el.

Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen.

Ha a szerződés alapján szolgáltatott dolog ingatlan, a kellékszavatossági igény a teljesítés időpontjától számított öt év alatt évül el.

Fontos szabály, hogy nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni.

A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.

Melyek azok az esetek, amikor az eladót nem terheli szavatossági kötelezettség?

Az új Ptk. 6:157. § (1) bekezdésében meghatározott rendelkezések tartalmazzák a szavatossági felelősség alóli mentesülés eseteit, miszerint a mentesülésre két esetben kerülhet sor:

ha a hibát a jogosult a szerződéskötés időpontjában ismerte;ha a hibát a jogosultnak a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

Fontos, hogy az eladónak csakis a vevő által ismert hiba vonatkozásában nincs kellékszavatossági felelőssége – és csak az ilyen jellegű hibákra mondják jogszerűen az eladók, hogy ezekre nincs szavatosság (és nem lehet emiatt a terméket pl. kicseréltetni).

A kereskedők gyakran megkísérlik a hibás teljesítésért való felelősséget jogellenesen kizárni azzal a hivatkozással, hogy az akciós vagy leértékelt árura - mint egészre - nem jár szavatosság, illetőleg garancia. A vonatkozó jogi előírások alapján azonban leértékelt (akciós) termékkel kapcsolatban is van helye minőségi kifogásnak a termék azon részére vonatkozóan, amely nem volt hibás, vagy hibás volt, de erről a fogyasztó nem tud(hat)ott.

Amennyiben utóbb a vevő a tájékoztatás körén kívül eső hiba miatt viszi vissza a terméket a boltba, úgy kifogását intézni kell, és jogszerűtlen elutasítani az igényét arra hivatkozással, hogy „leértékelt árura nincs szavatosság”. Példa: ha a mázsérülés miatt leértékelt agyagcserepet annak szétmállása miatt viszi vissza a vevő, úgy kifogását intézni kell, és a szétmállás miatt – amely olyan hiba, ami a rendeltetésszerű használatot kizárja - megilletik őt a szavatossági jogok.

Természetesen nincsen akadálya annak, hogy a kereskedő kizárja felelősségét a termék esztétikai hibája miatt, de amennyiben az ilyen esztétikai sérülés miatt akciósan (leértékelve) vásárolt új számítógép valamelyik részegysége a rendeltetésszerű használat során tönkremegy, úgy a fogyasztó emiatti minőségi kifogását alapozhatja a Ptk-ra vagy a kötelező jótállásra, függetlenül attól, hogy az esztétikai sérülés miatt leértékelt áron vásárolta a gépet.

Ki mikor mit bizonyít?

Lényeges különbség van a bizonyítási kötelezettség terén a két jogintézmény között. A jótállás körében - a jótállás mindkét fajtájának teljes időtartama alatt - a jótállásra kötelezett (az eladó) csak akkor mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után (tehát például a vevő általi nem rendeltetésszerű használat miatt) keletkezett.

Ezzel szemben a szavatosság körében fő szabály szerint a vásárló köteles bizonyítani „igazát”, vagyis azt, hogy a hiba oka már a vásárláskor megvolt a termékben és a hibát nem a vevői rendeltetésellenes használat okozta. Szavatosságnál azonban fontos, a fogyasztói szerződésekre irányadó - és a fő szabály alól kivételt képező – szabály, miszerint a teljesítéstől számított 6 hónapon belül felismert hiba esetén vélelmezni kell (úgy kell tekinteni), hogy a hiba oka már a tejesítés időpontjában is megvolt. Ennek értelmében az első hat hónapban jelentkező kellékhiány miatti felelősség alól az eladó fél csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy az eladáskor a termék hibátlan volt, tehát a hiba oka a teljesítés után, a termék nem rendeltetésszerű használata miatt keletkezett.

Tehát a jótállás teljes időtartama és a szavatossági idő első 6 hónapja alatt egyaránt a kötelezettet (az eladót) terheli a bizonyítás, azaz csak akkor mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Kiemelendő azonban, hogy csakis a Ptk. szerinti fogyasztói szerződésekre áll ez a vélelem szavatosság esetén, így a Ptk. alapján fogyasztónak nem minősülő vevőre nem vonatkozik ez a szabály. Ahhoz ugyanis, hogy a teljesítést követő 6 hónapon belül felismert hiba esetén a fogyasztónak nem minősülő vevő sikeresen érvényesíthesse a szavatossági jogait, bizonyítania kell, hogy a hiba oka már a teljesítéskor megvolt.

Kivétel a kivétel alól, vagyis nem irányadó a hivatkozott vélelem, tehát bizonyítás terheli mégis a fogyasztót a szavatosság első 6 hónapjában is, amennyiben a vélelem a dolog természetével, vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

 

 

Ha további tájékoztatást szeretne adatainak kezeléséről, forduljon hozzánk:

Címünk: Sun Koi-Farm Kft. - 3434 Mályi, Vezér u. 39/B., Telefon: +36 20 418 4656,
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Kérjük, adja meg telefonszámát is, hogy kérdéseire mihamarabb válaszolni tudjunk!